15:29 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار مالی

تفاوت سهامداران شرقی و غربی + جاذبه ها و دافعه های بورس ایران
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به تفاوت اصلی سهامداران شرقی و غربی و نحوه انجام مسئولیت اول سازمان بورس، جاذبه ها و دافعه های بورس ایران برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی را اعلام کرد.
اثرات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد جهان، دو سناریو را برای ادامه این وضعیت ترسیم کرده و به بررسی هر دو حالت پرداخته است.
دلایل هجوم به بورس ، دو وظیفه اصلی و سه مؤلفه برای صلاحیت رقابت بازار
نماد برتر- رئیس هیات مدیره بورس تهران با توضیح درباره دلایل هجوم به بورس، دو وظیفه اصلی این بازار و سه مؤلفه برای صلاحیت رقابت بازار گفت: در بازه پنج‌ساله بورس از تمام بازارها بهتر است.
دلار در حال از دست دادن جذابیتش مقابل یوان است
نماد برتر- ری دالیو، بنیانگذار بزرگ ترین صندوق پوشش ریسک جهان یوان را اصلی ترین رقیب برای دلار در آینده دانست.
لزوم تعامل در تعیین بهینه نرخ سود بدون ریسک / رویکردها در خصوص جایگاه بازار سرمایه اصلاح شود
نماد برتر- یکی از مهم‏ترین متغیرهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه نرخ سود بدون ریسک است که کنترل آن به عهده نهاد ناظر بازار پول است. تحلیلگران و فعالان بازار مالی کشور نیز متناسب با تغییرات این متغیر مهم، دارایی‏ های مالی را قیمت‏ گذاری می‏ کنند.
تحلیل عسکری مارانی از اتفاقات اخیر بورس و تکرار اشتباهات/ شروط صعود بازار
نماد برتر- کارشناس ارشد بازار سرمایه تحلیلی از اتفاقات اخیر بورس و عواملی که در وضعیت فعلی بازار نقش داشته‌اند به همراه شروط صعود بازار را ارائه کرد.
استراتژی ورود و خروج پله ای، اصل مهم سرمایه گذاری در بورس/ ارزش ذاتی نمادهای بانکی بالاتر از ارزش بازار آنها است
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران: "با تجربه ۳۰ سال حضور در بازار مالی کشور می خواهم یک پیام ویژه به سرمایه گذاران و سهامداران فعال در بازار سرمایه بدهم. طی ۳۰ سال گذشته بازدهی بازار سرمایه کشور در بازه های ۵ ساله، ۲ ساله یا ۲۰ ماهه هرگز کمتر از بازدهی ارز، خودرو، سکه طلا و مسکن نبوده و ممکن است گاهی در یک بازه چند ماهه بازدهی دلار یا سایر بازار ها از شاخص بورس پیشی بگیرد، اما بعد از ۲ سال بازدهی بورس قطعا کمتر از دلار، سکه و طلا نخواهد بود."
بورس املاک یک بازار مالی است
نماد برتر- اولین مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: موافقت اصولی با راه‌اندازی بورس املاک صادر شده و به زودی پذیره‌نویسی می‌شود. این بورس در قالب یک شرکت سهامی عام خواهد بود و هیچ کس بیشتر از ۲ و نیم درصد نمی‌تواند سهم داشته باشد.
حرکت شاخص در مدار مثبت
نماد برتر- علی آهو به سهامداران توصیه کرد: «خرید سهام شرکت‌های ارزشمند بنیادی با ارزش بازار و معاملات بالا و اجتناب از خرید و فروش مکرر بهترین استراترژی سرمایه‌گذاری در شرایطی کنونی است.»
کشش بودجه ۱۴۰۰ به مالیات/ جای بورس محفوظ است
نماد برتر- در شرایطی بودجه ۱۳۹۹ با تمام کسری‌ها بر مالیات و به طور ویژه تامین مالی از بازار سرمایه تکیه داشت که شواهد از این حکایت دارد در بودجه سال آینده نیز این دو محل درآمدی جایگاه خاص خود را خواهند داشت، البته با تمرکز بیشتر بر مالیات.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
۲۰ هزار میلیارد تومان، ارزش عرضه‌های اولیه در سال جاری / ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تازه وارد ضروری است
نماد برتر- رئیس سازمان بورس با بیان اینکه درخواست‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها، ۵ روزه پاسخ داده می‌شوند، گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم.
ترفند اوپک برای بالا بردن قیمت نفت
پایگاه خبری راد: در حالیکه عربستان سعودی بدون اقرار صریح، قیمت نفت ۷۵ دلار به بالا را هدف گرفته است، رییس جمهور آمریکا با پیامهای مکرر از این کشور می خواهد قیمتها را پایین ببرد.
ترفند اوپک برای بالا بردن قیمت نفت
پایگاه خبری راد: در حالیکه عربستان سعودی بدون اقرار صریح، قیمت نفت ۷۵ دلار به بالا را هدف گرفته است، رییس جمهور آمریکا با پیامهای مکرر از این کشور می خواهد قیمتها را پایین ببرد.
چرا روند افزایشی قیمت نفت دوام نیاورد؟
پایگاه خبری راد: بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از ریزش سنگین در روز پنج شنبه، روز جمعه افزایش یافت اما این افزایش مانع ثبت کاهش هفتگی نشد.